ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΡΙΝ ΜΕΙΝΕΙ ΕΓΚΥΟΣ (Συμβουλες προ εγκυμοσυνης)

Εγκυμοσύνη, τοκετός, κύηση,ανάπτυξη εμβρύου,μωρό

Εγκυμοσύνη Γενικά, Προγεννητικός Ελεγχος





Για να έχει μια γυναίκα καλή εγκυμοσύνη, πρέπει να προσέξει ορισμένα πράγματα πριν μείνει έγκυος.
Πρώτα πρέπει να κάνει ορισμένες προληπτικές εξετάσεις,όπως ένα τεστ Παπανικολάου, ένα υπερηχογράφημα μήτρας και μια εξέταση μαστών. Καλό θα ήτανε να κάνει και μια γενική αίματος, μια εξέταση σιδήρου ορού και μια εξέταση σακχάρου.
Το βάρος της γυναίκας είναι κάτι πολύ σημαντικό. Για να έχουμε μια ακριβή μέτρηση (αναλόγως του ύψους της) , χρησιμοποιούμε τον «δείκτη μάζας σώματος» (Body Mass Index, γνωστό ως ΒΜΙ). Αυτός υπολογίζεται αν διαιρέσεις το βάρος (σε κιλά), με το τετράγωνο του ύψους της γυναίκας (σε μέτρα), π.χ. αν το βάρος είναι 70 Κιλά και το ύψος 1.70, τότε ο ΒΜΙ είναι: 70 / 1.7 Χ 1.7 = 24.2. Όταν ο ΒΜΙ είναι < 15 = απίσχνανση, 15-20 = αδύνατη, 21-25 = ιδανικό βάρος, 26-30 = υπέρβαρη και >30 = σοβαρή παχυσαρκία. Το ιδανικό βάρος είναι το επιθυμητό βάρος για μια κύηση, όσο αυξάνεται, αυξάνονται και οι πιθανότητες για κύηση υψηλού κινδύνου (διαβήτης, υπέρταση, αποβολή κ.α.).
Διακοπή του καπνίσματος, όσο γίνεται νωρίτερα (ούτε ένα τσιγάρο), αποφυγή ακόμα και από το παθητικό κάπνισμα.
Η διατροφή. Όλες οι μελλοντικές μητέρες πρέπει να κάνουν μια υγιεινή διατροφή. Να αποφεύγουν το αλάτι, την πολύ ζάχαρη και καφεΐνη (ας την αντικαταστήσουν με φρέσκο φυσικό χυμό φρούτων), καθώς και το αλκοόλ. Επίσης πρέπει να αποφεύγουν και τα κεκορεσμένα λίπη. Αντιθέτως πρέπει να προτιμούν τα λαχανικά, φρούτα, δημητριακά, γαλακτοκομικά (με τη σωστή λήψη γαλακτοκομικών, θα έχει η γυναίκα και σωστό ασβέστιο στο αίμα, καθώς και ψευδάργυρο), ψωμί, άπαχα κρέατα, ψάρι, γάλα και άφθονα υγρά. Αν τώρα η γυναίκα έχει αναιμία, πρέπει να πάρει σίδηρο με φυλλικό οξύ, αν δεν έχει αναιμία, πρέπει να πάρει μόνο φυλλικό οξύ. Προσοχή στα πολυβιταμινούχα σκευάσματα (π.χ. βιταμίνη Α σε δόση μεγαλύτερη των 5000 μονάδων, μπορεί να προκαλέσει τερατογόνο δράση στο έμβρυο). Μη παίρνετε μόνες σας κανένα σκεύασμα, χωρίς την συμβουλή του γιατρού σας.
Η ασκηση και η εργασία. Δεν είναι απαραίτητη η άσκηση σε γυμναστήριο, απλές ασκήσεις καθημερινές, όπως το τρέξιμο, το γρήγορο βάδισμα, το κολύμπι, το ανέβασμα σκάλας, το ποδήλατο κ.α. Εξασφαλίζουν στην γυναίκα τις απαραίτητες εκείνες προϋποθέσεις, για μια ασφαλή και χωρίς προβλήματα μελλοντική κύηση. Όπως η ελάττωσης του σωματικού βάρους, η βελτίωσης της καρδιακής και πνευμονικής λειτουργίας, καθώς και η πτώσης της αρτηριακής πίεσης. Επειδή, όπως είπαμε, με την άσκηση εκκρίνονται κάτι ορμόνες, που λέγονται «ενδολφίνες» (μετά από 20 λεπτά άσκηση), θα έχουμε και ψυχική ισορροπία στην γυναίκα, καθώς και αίσθημα ευφορίας, με παράλληλη αύξηση της αυτοπεποίθησης. Στον χώρο της δουλειάς της τώρα, πρέπει η μέλλουσα μητέρα να εργάζεται σε χώρο υγιεινό, δεν πρέπει να στέκεται ορθοστασία για πολύ ώρα, δεν πρέπει να εργάζεται σε βιομηχανίες γυαλιού, καθαριστήρια, διυλιστήρια και αναλόγως της δραστηριότητας της γυναίκας στον συγκεκριμένο χώρο, να ζητείται η αλλαγή εργασίας.
Επομένως η γυναίκα που θέλει να έχει μια καλή εγκυμοσύνη και ένα γερό μωρό, πρέπει να προσέξει λίγο πριν μείνει έγκυος, αυτές τις απλές και εύκολες στην πράξη συμβουλές.

πηγή: gynaikologos-manolis.pblogs.gr
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ Μαιευτήρ Χειρούργος Γυναικολόγος.



Tags: ,

Leave a Reply

1η Εβδομάδα Κύησης 2η Εβδομάδα Κύησης 2η εβδομάδα εγκυμοσύνης 3η Εβδομάδα Κύησης 3η εβδομάδα εγκυμοσύνης 4η Εβδομάδα Κύησης 4η εβδομάδα εγκυμοσύνης 5η Εβδομάδα Κύησης 5η εβδομάδα εγκυμοσύνης 6η Εβδομάδα Κύησης 6η εβδομάδα εγκυμοσύνης 39η Εβδομάδα Κύησης 39η εβδομάδα εγκυμοσύνης 40η Εβδομάδα Κύησης 40η εβδομάδα εγκυμοσύνης Sex & εγκυμοσύνη Βρέφη κι ομιλία Εγκυμοσύνη και Sex Η 1η εβδομάδα εγκυμοσύνης Σεξ και Εγκυμοσύνη έγκυος 1 εβδομάδα έγκυος 2 εβδομάδων έγκυος 3 εβδομάδων έγκυος 4 εβδομάδων έγκυος 5 εβδομάδων έγκυος 6 εβδομάδων έγκυος διαιτολόγιο έγκυος διατροφή αέρας βρέφος δίαιτα εγκυμοσύνη δεσμός με το βρέφος επικίνδυνη ουσία για έμβρυα επικίνδυνο χημικό για έμβρυα ζευγάρι θηλασμός κλάμα βρέφος ο κόσμος του βρέφους σας παιδί νέοι γονείς πριν μείνεις έγκυος προγεννητικός έλεγχος ρέψιμο στάδια τοκετού τι κάνω πριν μείνω έγκυος υγεία και θηλασμός
Latest Flickr photos
Ad Ad Ad Ad Ad Ad


advert