Εβδομαδα 9: Επιτελους εμβρυο!



Η ανάπτυξη του εμβρύου κατά τη 9η εβδομάδα της εγκυμοσύνης.

Το καταπληκτικό σας μωρό, μόλις έγινε δεκτό στη λέσχη των εμβρύων, μια αποκλειστική επτάμηνη φάση της προγεννητικής του ανάπτυξης. Βασικά αυτό σημαίνει πως το μικρό σας μωρό αποφοίτησε κι από ένα εξωγήινο-έμβρυο πλάσμα που κολυμπάει, μετατράπηκε σε ένα μικροσκοπικό περίεργο ανθρωπάκι! Συγκεκριμένα αυτή τη βδομάδα λειτουργούν οι ίριδες των ματιών του, όμως τα βλέφαρά του θα παραμείνουν κλειστά, μέχρι περίπου την 26η εβδομάδα.

Σχηματίζεται το εξωτικό μέρος των αφτιών του, ενώ το εσωτερικό είναι γεμάτο υγρό, γεγονός που επιτρέπει στον μικρό ακροβάτη της μήτρας σας να αναπτύξει την αίσθηση της ισορροπίας.

Τα ποδαράκια του είναι ακόμα σχετικά μικρά, μολονότι άλλες εξελίξεις του σώματός του προχωράνε με καλό ρυθμό: τα νεφρά του λειτουργούν, που σημαίνει πως είναι επίσημα ικανό να ουρήσει. Αυτό μπορεί να σας φαίνεται χαριτωμένο τώρα, αλλά θα αλλάξετε γνώμη μόλις αρχίσετε να αλλάζετε τις πάνες του!

Και πως είναι η μαμά;

Καθώς πλησιάζει το τέλος του πρώτου τριμήνου, οι συναρπαστικές αλλαγές που συμβαίνουν μέσα σας, δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα ορατές, με εξαίρεση ίσως ένα μικρό φούσκωμα που δεν θυμίζει έγκυο, αλλά περισσότερο φαίνεται λες και το ρίξατε λίγο έξω στο φαγητό.

Τώρα που εσείς και το μωρό σας διανύετε την εμβρυική περίοδο, είναι πολύ σημαντικό να επαναπροσδιορίσετε τη προσωπική σας διατροφή.

Η απόκτηση ενός μωρού είναι το απόλυτο τεστ για το σώμα σας. Αν προσέξετε τώρα θα βγείτε από την εγκυμοσύνη σας υγιείς κι έτοιμες να μετατραπείτε σε ενεργητικές μητέρες, που επιλέγουν ευσυνείδητα τις τροφές τους και βάζουν μόνο σούπερ καύσιμα στο σώμα τους. Να θυμάστε: φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μη επεξεργασμένα κρέατα, ξηροί καρποί και μη- επεξεργασμένα γαλακτοκομικά.

Κι αν παρατηρήσατε, δεν έχουμε αναφέρει τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Αυτά κι οι υδατάνθρακες που προέρχονται από το σιτάρι και το καλαμπόκι μπορεί να ενοχλήσουν το στομάχι μιας εγκύου γυναίκας, γι’ αυτό και δεν συνίσταται να καταναλώνετε πολύ ψωμί και ζυμαρικά αυτή τη περίοδο. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός πως αυτοί οι υδατάνθρακες θα ανεβάσουν ανώφελα τα επίπεδα σακχάρου του αίματός σας, αυξάνοντας τις πιθανότητες για Διαβήτη της Κύησης.

Τέλος, φροντίστε να κοιμάστε αρκετά, να ασκείστε, να πίνετε πολύ νερό και να παίρνετε τις βιταμίνες σας! Για να μην τις ξεχνάτε, κάντε τις μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας.

Αν αδιαφορείτε για την υγεία σας και την διατροφή σας τώρα, αυξάνετε τις πιθανότητες να υποφέρετε στο μέλλον από κατάθλιψη, οστεοπόρωση, παχυσαρκία και πολλούς άλλους δυσάρεστους ιούς (όπως γρίπη και κρυώματα) που η καλή υγεία θα είχε καταπολεμήσει πριν καν καταλάβετε ότι είχαν μολύνει το σώμα σας.

Tags: , ,

Leave a Reply

1η Εβδομάδα Κύησης 2η Εβδομάδα Κύησης 2η εβδομάδα εγκυμοσύνης 3η Εβδομάδα Κύησης 3η εβδομάδα εγκυμοσύνης 4η Εβδομάδα Κύησης 4η εβδομάδα εγκυμοσύνης 5η Εβδομάδα Κύησης 5η εβδομάδα εγκυμοσύνης 6η Εβδομάδα Κύησης 6η εβδομάδα εγκυμοσύνης 39η Εβδομάδα Κύησης 39η εβδομάδα εγκυμοσύνης 40η Εβδομάδα Κύησης 40η εβδομάδα εγκυμοσύνης Sex & εγκυμοσύνη Βρέφη κι ομιλία Εγκυμοσύνη και Sex Η 1η εβδομάδα εγκυμοσύνης Σεξ και Εγκυμοσύνη έγκυος 1 εβδομάδα έγκυος 2 εβδομάδων έγκυος 3 εβδομάδων έγκυος 4 εβδομάδων έγκυος 5 εβδομάδων έγκυος 6 εβδομάδων έγκυος διαιτολόγιο έγκυος διατροφή αέρας βρέφος δίαιτα εγκυμοσύνη δεσμός με το βρέφος επικίνδυνη ουσία για έμβρυα επικίνδυνο χημικό για έμβρυα ζευγάρι θηλασμός κλάμα βρέφος ο κόσμος του βρέφους σας παιδί νέοι γονείς πριν μείνεις έγκυος προγεννητικός έλεγχος ρέψιμο στάδια τοκετού τι κάνω πριν μείνω έγκυος υγεία και θηλασμός